201217 Ιούλ

Α2 – «Τι παραμύθι να σου πω?»

Author Δήμητρα Βαρλάμη    Category Δραστηριότητες, Φιλολογικά

Σημείωμα για τη δράση

Τα παιδιά, μικρά και μεγάλα, αγαπούν τα παραμύθια, αυτά κυρίως που μιλούν γι αλήθειες με έναν τρόπο μαγικό και ταξιδιάρικο. Αγαπάμε και μεις τα παραμύθια, γιατί μας ταξιδεύουν στο όνειρο, δυναμώνουν την ψυχή και ζωντανεύουν το βλέμμα και το χαμόγελο!

Έτσι αποφασίσαμε να γνωρίσουμε ένα συγγραφέα που γράφει ιστορίες και ποιήματα για μεγάλα και μικρά παιδιά. Αυτός ο συγγραφέας, με έναν τρόπο απλό, γλυκό, τρυφερό και συνάμα ζωντανό και παραστατικό, με χιούμορ και μια αισιοδοξία που αναπηδά συχνά μέσα από το γκρίζο, μιλά για την αγάπη, την ανθρώπινη επικοινωνία, την ειρήνη, την υπέρβαση, τη φύση, γι αυτές τις μεγάλες και ακριβοθώρητες τελικά αλήθειες.

Δεν ήταν καθόλου δύσκολο να τον βρούμε, γιατί ζει ανάμεσά μας. Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι αγκάλιασε την προσπάθειά μας με εκείνη την τρυφερή διάθεση της προσφοράς και της δοτικότητας.

Μιλούμε για τον πολυβραβευμένο δραμινό συγγραφέα και ποιητή, Δημήτρη Μανθόπουλο, που τόσα πρόσφερε στο χώρο της εκπαίδευσης σαν δάσκαλος αλλά και στο χώρο της Παιδικής Λογοτεχνίας σαν συγγραφέας.

Ίσως, τελικά, το να μιλήσουμε στα παιδιά για τη δικαιοσύνη, την αγάπη, την ιστορία ή την επικοινωνία με αμεσότητα, χιούμορ και κυρίως στοχευμένη απλότητα, δεν είναι καθόλου εύκολο. Αυτός ήταν και ένας βασικός λόγος που επιλέξαμε τον Δημήτρη Μανθόπουλο. Μας βγάζει από τη δύσκολη κι άχαρη θέση του εύκολου διδακτισμού. Καταφέρνει ν΄ αγγίζει τρυφερά τη σκέψη και να την οδηγεί στον προβληματισμό μέσα από το παιχνίδι, την αισιοδοξία και το χιούμορ.

Γίναμε λοιπόν συνταξιδιώτες μέσα από τα βιβλία του, τις σκέψεις του και τα οράματά του.

Σας χρωστούμε, κύριε Μανθόπουλε, ένα ευχαριστώ για τη σεμνή αλλά τόσο ουσιαστική παρουσία σας τόσο στο χώρο του σχολείου και του βιβλίου αλλά κυρίως στο χώρο της παιδικής ψυχής.

Σας χρωστούμε ένα μεγάλο ευχαριστώ από καρδιάς, γι αυτό το τόσο όμορφο και δημιουργικό ταξίδι και δείχνουμε με αυτή μας την προσπάθεια «σε όλους τους αδίσταχτους εχθρούς της ομορφιάς, σε κείνους που δεν αγαπούσαν τα πουλιά, τα λουλούδια και τους ήλιους στα ποιήματα» ότι είμαστε εδώ με καθαρή ματιά και δυνατή ψυχή.

 

Δήμητρα Βαρλάμη

Γυμνάσιο Προσοτσάνης


Το Α2 του Γυμνασίου Προσοτσάνης σας παρουσιάζει την εμπνευσμένη από το έργο του Δ. Μανθόπουλου δράση

«Τι παραμύθι να σου πω?.»

Πώς δουλέψαμε

Είμαστε το Α2 και στο μάθημα της Λογοτεχνίας αποφασίσαμε να γνωρίσουμε έναν πολυβραβευμένο συγγραφέα και ποιητή συμπατριώτη μας ,τον κ. Δημήτρη Μανθόπουλο.

Σκεφτήκαμε ότι, από το να μας μεταφέρει κάποιος άλλος σε τρίτο πρόσωπο τις πληροφορίες, είναι καλύτερα να τον γνωρίσουμε από κοντά εμείς οι ίδιοι.

Στρωθήκαμε λοιπόν στη δουλειά, γιατί έπρεπε να κάνουμε τελικά αρκετά πράγματα.

1o βήμα: Δημιουργία ομάδων

Χωριστήκαμε λοιπόν σε ομάδες, για να μπορέσουμε να βγάλουμε κάποιο αποτέλεσμα, καθώς ο ένας θα βοηθούσε τον άλλο.

2ο βήμα: Γνωρίζω τον συγγραφέα

Αναζητήσαμε στην αρχή τη βιογραφία και το έργο του συγγραφέα και ετοιμάσαμε μια παρουσίαση με το PowerPoint ( εδώ μπορείτε να τη δείτε σε video από το youtube ) με τη ζωή του και το έργο του. Οι δημιουργοί αυτής της εργασίας είναι με αλφαβητική σειρά οι: Ζάμπα Ζωή, Λάλα Ιωάννα, Μαυρομάτη Βασιλική

3ο βήμα: Γνωρίζω το έργο του συγγραφέα

Στη συνέχεια κάθε ομάδα ανέλαβε κι από ένα βιβλίο του Δ.Μανθόπουλου να το διαβάσει και να ενημερώσει τους άλλους. Τα βιβλία με τα οποία ασχοληθήκαμε είναι τα εξής: «Με των στίχων τα φτερά», «O παππούς μου ο?.. Παπούα», «Στην πρώτη γραμμή», «Οι δρόμοι της Άνοιξης».

Τα παιδιά έγραψαν .. [download id=”15″ format=”3″]

4ο βήμα: Και από μαθητές ?..ποιητές !!!

(Άσκηση δημιουργικής γραφής)

Παράλληλα σκεφτήκαμε να δοκιμάσουμε τις δικές μας δυνατότητες στη γραφή ποιημάτων και γράψαμε κάποιους στίχους πάνω σε ένα ποίημα του Δ. Μανθόπουλου με τίτλο «Στο φίλο μου τον… Καραγκιόζη». Μ? αυτόν τον τρόπο αισθανθήκαμε και μεις κάτι σαν ? «ποιητές» !! [download id=”16″ format=”3″]

5ο βήμα: «Λέσχη ανάγνωσης»

Όμως δε σταματήσαμε εδώ, γιατί σκεφτήκαμε ότι θα θέλαμε να δοκιμάσουμε τον εαυτό μας και στην ανάγνωση ποιημάτων και γίναμε κάτι σαν αυτό που συχνά ακούγεται τελευταία ? «Λέσχη ανάγνωσης».

Αφού τα διαβάσαμε, σκεφτήκαμε να ηχογραφήσουμε τις αναγνώσεις μας και στη συνέχεια να αναζητήσουμε εικόνες, για να «ντύσουμε» τα ποιήματα. Έτσι νιώσαμε, για λίγο βέβαια πάλι, κάτι σαν σκηνοθέτες !!!

6ο βήμα: Ο Δ. Μανθόπουλος στην τάξη μας

Στο σημείο αυτό, σκεφτήκαμε ότι έπρεπε πια να τον καλέσουμε και να τον γνωρίσουμε από κοντά. Έτσι κι έγινε. Ήρθε στο σχολείο μας και συζητήσαμε μαζί του και έτσι είδαμε ότι οι συγγραφείς και οι άνθρωποι των γραμμάτων και των βραβείων είναι απλοί άνθρωποι, προσιτοί με γλυκύτητα και απλότητα.

Είναι άνθρωποι που θέλουν να δώσουν σε μας τα παιδιά αγάπη και εφόδια, γιατί ο κ. Μανθόπουλος τόνισε ότι είναι πολύ σημαντικό εμείς τα παιδιά να μάθουμε να σκεφτόμαστε, να κρίνουμε αυτά που συμβαίνουν γύρω μας και να μην είμαστε άβουλα πλάσματα. Το ηχητικό αρχείο είναι εδώ.

 

      ηχητικό

7ο βήμα: Χορογραφία εμπνευσμένη από το έργο του Δ. Μανθόπουλου

Κάπως έτσι κλείνει το α΄ μέρος της προσπάθειάς μας, γιατί ακολουθεί και β? μέρος- καλλιτεχνικό- όπως τουλάχιστον το εμπνεύστηκαν κάποιες συμμαθήτριές μας οι οποίες ετοίμασαν μια χορογραφία εμπνευσμένη από το μελοποιημένο ποίημα του κ. Μανθόπουλου «ο πόλεμος των ζουζουνιών».

Οι «εμπνευσμένες» χορογράφοι με αλφαβητική σειρά είναι:

Κονταξή Ειρήνη,

Μιχαηλίδου Κωνσταντίνα,

Μπόρου Ειρήνη,

Μωυσίδου Ιωάννα.

Μπορείτε να τις απολαύσετε έστω και από μία ερασιτεχνική λήψη (video)


Όμως, πριν κλείσουμε αυτή μας την παρουσίαση- ενημέρωση, θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε το σχολείο μας, τον διευθυντή κ. Νουβάκη Πέτρο αλλά και τους ανθρώπους που μας βοήθησαν και στήριξαν την προσπάθειά μας.

Ευχαριστούμε τον κ. Αλέξη Κόντη για την ανεκτίμητη προσφορά του. Μας βοήθησε να κάνουμε πιο ηχηρό το μήνυμά μας με το μοντάζ και την τεχνική επεξεργασία του υλικού μας.

Ευχαριστούμε τον φιλόλογο κ. Δημήτρη Σφακιανάκη, για τη θετική του διάθεση, την ηθική στήριξη και την πολύτιμη βοήθεια που μας πρόσφερε σε όλα τα στάδια αυτής της δράσης και μπορέσαμε έτσι να ξεπεράσουμε μια σειρά από δυσκολίες.

Ευχαριστούμε το βιβλιοπωλείο «ΕΙΡΜΟΣ».

 Α2 Γυμνασίου Προσοτσάνης

Προσοτσάνη, 2011-2012

 

Α2

(Ονόματα μαθητών)

1. ΔΙΑΦΑΣ ΖΗΣΗΣ 16. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
2. ΔΟΥΛΓΕΡΗΣ ΗΛΙΑΣ 17. ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ ΚΥΡΙΑΚΟΣ
3. ΖΑΜΠΑ ΖΩΗ 18. ΛΑΛΑ ΙΩΑΝΝΑ
4. ΖΙΑΜΠΑΖΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ 19. ΛΑΜΠΡΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ
5. ΗΛΤΣΙΟΥ ΦΙΛΙΠΠΟΣ 20. ΜΑΥΡΟΜΑΤΗ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
6. ΘΕΜΕΛΙΩΤΗΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ 21. ΜΑΥΡΟΥΔΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ
7. ΘΩΜΑΪΔΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ 22. ΜΕΛΕΝΕΚΛΗΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ
8. ΚΑΛΑΪΤΖΗ ΜΑΡΙ 23. ΜΗΣΣΗΝ ΗΛΙΑΝΑ
9. ΚΑΤΣΙΟΥΡΑ ΜΑΡΙΑ 24. ΜΗΤΣΙΓΙΩΡΓΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ
10. ΚΕΝΤΟΓΛΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ 25. ΜΙΧΑΗΛΙΔΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ
11. ΚΟΝΤΑΞΗ ΕΙΡΗΝΗ 26. ΜΠΑΪΡΑΚΤΑΡΗ ΧΡΥΣΗ
12. ΚΟΝΤΑΞΗ ΜΑΡΙΑ 27. ΜΠΟΡΟΥ ΕΙΡΗΝΗ
13. ΚΟΝΤΑΞΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ 28. ΜΥΛΩΝΑ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ
14. ΚΟΤΤΑ ΜΑΡΙΑ 29. ΜΩΥΣΙΔΟΥ ΙΩΑΝΝΑ
15. ΚΟΥΜΛΕΛΗΣ ΧΑΡΙΛΑΟΣ

Καταχωρήστε σχόλιο

Translate:

Ο καιρός στην Προσοτσάνη

Ετικέτες

Πρόσφατα άρθρα

Κατηγορίες

Μεταστοιχεία

Αρχείο (ανά μήνα)

Ημερολόγιο άρθρων

Απρίλιος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

Εορτολόγιο

ΕΣΠΑ